24 oktober 2010

Hunting season

Precis som man förväntat sig så fortsätter invandrarhatet, vilket går att läsa om här, och här. Behöver man någon intelligens över huvud taget för att dra några enkla paralleller mellan dessa dåd, och gamle lasermannen? Då menar jag inte att man bara snackar om en "ny laserman" utan att man reflekterar över det politiska klimat som ger upphov till den typen av dårar. Dels så har vi en våg av främlingsfientlighet, med SD i spetsen, som till viss del legitimerar dessa psykopaters hat. Sedan har vi dessutom ett samhälle med växande klyftor, där många människor har det väldigt tufft. Det känns som början av 90-talet all over. För övrigt så tror jag att beskjutningen av mörkhyade har pågått ett bra tag. Jag vägrar nämligen att (som media) anta att det är invandrare som ligger bakom alla de s.k. "bussbeskjutningarna". Har nämligen koll på vissa av de där busslinjerna, och det är fan enbart invandrare som åker dem. Alltså finner jag det troligare att de brotten också begåtts av invandrarfientliga. Vi får se hur utredningen går, och hur sugna polisen egentligen är på att få slut på dessa brott. Jag tror dessutom inte att detta rör sig om en ensam gärningsman, vilket utredarna antagligen drömmer mardrömmar om.

I ett samhälle där alla uppmuntras att tänka enbart på sig själva, där de rika beskrivs som martyrer och de fattiga som samhällsfarliga parasiter, så får vi se sådant här. Det är ingen spektakulär slutsats. Däremot finner jag medias uppmaning till invandrare att "hålla sig hemma" osv, fullständigt vidrig. Det är snutens jobb att fånga folk som springer runt och skjuter, och inte upp till invandrare att synas så lite som möjligt. Jag uppmanar hellre allmänheten att gå ut och lyfta på varje brunkletig sten tills man hittar de ansvariga svinen. Sen tittar jag gärna åt andra hållet medan lite gaturättvisa utdelas.