31 oktober 2010

Overkill

Det vill säga mer än vad som behövs, eller som är resonabelt eller passande för ett visst syfte. Vad kan man annars kalla det när svensk polis stormar in mitt i natten hos någon med familj som om de jagade självaste Bin Laden? Finns det någon anledning till att man måste traumatisera barn istället för att sköta gripanden på ett snyggt sätt? Vad jag har förstått så är det inte direkt något hett spår det här. I sådant fall så släpper man väl knappast flera av de misstänkta direkt. Man kanske bara är helt ute och cyklar på alla sätt och vis. Det är ju från polisens sida för det första enormt töntigt att man inte ens vill svara på frågan vad hotet egentligen bestod av. Hela spåret verkar ju grunda sig på ett tips. Big whoop..tips är inget att hänga i julgranen om man säger så. Det hemska med sådana här bombskräckisar är ju att invandrarhatet bubblar upp än mer. I början var folk övertygade om att det var somalier som låg bakom, nu riktas avskyn mot araber, eftersom de gripna är syrier/palestinier. Sak samma, huvudsaken är att de är muslimer. Javisst, det låter bra. Okej då, om folk ska spekulera, så ska jag också spekulera lite.

Vet ni vad jag skulle göra om jag var den eller dem (min teori) som knäpper svartskallar i Malmö? Jo jag skulle se till att media fokuserar på någonting helt annat. Kanske bombhota något? Kanske slänga ut lite skojiga tips till den överdramatiska svenska poliskåren? Grattis.