23 februari 2011

Bästa namnbytet ever

I slutet av Mars håller Feministiskt Initiativ sin kongress i Malmö. Där ska man välja ny styrelse och talespersoner samt även kanske byta namn. Till "Feministerna". Skitbra. Jag kan inte förstå argumentet att folk förväxlar akronymen FI med Finansinspektionen, men det där med "Initiativ" måste ju bort på rent estetiska grunder. Det är och har alltid varit sämst. Hela frasen "Feministiskt Initiativ" blir som någon slags tungvrickare som inte bara är jobbig att säga, utan även att skriva. Nu när jag tänker på saken så har jag ändå alltid kallat partiet för "feministerna". Som till exempel i frasen "jag röstade på feministerna". Vilket jag gjorde. Känner mig jävligt nöjd över det faktiskt.

Ta bara den här briljanta valaffischen. What's there not to like? Jag vill också ha SEX timmars arbetsdag. Tar man sig dessutom tiden att läsa igenom partiprogrammet så märker man att F! har massor med andra bra åsikter också. Som inga andra partier driver. Riktiga frågor om strukturella orättvisor som övriga partier på sin höjd behandlar bristfälligt och med tydligt obehag.