10 februari 2011

Ryck i dörren = överfall?

Mona Sahlin "överfallen i sin bostad" löd Aftonbladets artikel. Nu heter det "överfallslarm hos Sahlin". Någon har tydligen varit och ryckt i dörrhandtaget. Suck.. Något som jag själv har upplevt oräkneliga gånger, och inte bara vid den harmlösa tiden 11:00 på en Torsdag.. Vad gjorde Mona hemma förresten? Har inte hon ett sjunkande parti att rädda? Där har ni ett bättre scoop.

Jag undrar egentligen främst hur mycket polisinsatsen kostar? Minst 30-40 poliser, helikoptrar, och resten av cirkusen också får man väl anta. Om inte annat så visar väl detta att polisen knappast sitter på bristande resurser, som de alltid försöker påskina. Detta får mig också att komma ihåg en annan som var lite väl frimodig med överfallsknappen - Bosse Ringholm. Han larmade väl Säpo när någon kastade ägg på hans hus om jag inte minns fel? Fick en del skit för det också har jag för mig.

Det mest underliga är väl på sätt och vis att Mona Sahlin inte har livvaktsskydd 24/7. Alltså, man behöver ju inte gå till överdrift, det räcker väl med en eller två personer som kan sitta och löka i skift utanför hennes bostad när hon är där? Så slipper man kanske också att kalla ut länets samlade polisresurser när någon snorunge eller random idiot rycker i ett dörrhandtag?