3 december 2010

Töntdemokraterna

Sverigedemokraterna får inte ta över domännamnet sverigedemokrater.se, enligt ett utslag av stiftelsen för infrastruktur, som hanterar .se-adresser. Och varför skulle de få det? Jimmiesson och advokater tycker att hans "organisation" borde ha rätt till sitt eget namn, vilket är frapperande naivt. Så funkar det inte riktigt i vår kapitalistvärld. Som ideell förening kan man inte skydda sitt namn på det sättet, vilket till och med jag visste utan några som helst lagvrängarkunskaper.

Sidan användes för övrigt till att publicera namn på sverigedemokrater och folk som varit i kontakt med partiet. Alltså är sverigedemokrater.se både träffsäkert och beskriver sidans innehåll väl. SD kan kanske försöka åtala någon för publicerande av personuppgifter, smutskastande eller vad vet jag, men sluta försöka ta över webadresser med snyftargument. Min bedömning av sakfrågan vore till och med densamma vilket parti det än rörde sig om. Med anledning av detta så försökte jag självklart registrera moderater.se, men någon har tydligen tänkt den tanken innan mig. Synd.