6 november 2010

Död åt spioner

Psst..aj tell jo vatt aj hörd
Det har alltså framkommit att jänkarna har fotograferat och registrerat människor som rört sig kring deras ambassad. Varför blir jag inte förvånad? Om det är något som är förvånande här så är det att Säpo och regeringen först har mage att påstå att de inte visste om något, och sedan bekräftar Beatrice Ask alltihop. Mannen som TV4 nyheterna träffat är också han övertygad om att det hela skett med svenska myndigheters samtycke. Självklart. Jag har ju personligen sett att jag blivit både fotad och filmad av dessa individer vid flera tillfällen. Inte för att jag är någon ultrafarlig terrortyp eller så, men jag har ju varit på massor av demonstrationer och liknande vid deras ambassad. Jag tror inte heller att USA är ensamma om detta. Israelerna gör definitivt samma sak, och antagligen gör länder som Iran detsamma. Alla som har något att vinna på att identifiera människor som inte accepterar deras politik sysslar ju med sådana typer av spionaktiviteter. "Om man säljer ut svenska medborgare till utländsk makt så är det det ultimata förräderiet, gränsande till statskupp", säger Dennis Töllborg, professor i rättsvetenskap. Visst Dennis, men sådant har ju skett i den amerikanska lydstaten Sverige hur länge som helst? Lite stötande och blötande mellan diplomatnissarna och sedan glömmer vi det hela. Vissa gör lite som de vill här i världen..