11 november 2010

Rövskallar

Ikväll sänds dokumentären Sverigedemokraterna - vägen till riksdagen, i SVT1. I ett klipp från filmen så kallar Jimmie Åkesson reportern Ulf Kristoffersson för "rövskalle" efter en intervju. "En så otrevlig journalist har jag aldrig träffat i hela mitt liv. Jag kommer aldrig mer prata med honom", säger Jimmie. Nu har han ju visst pratat med Kristoffersson flera gånger efter händelsen, så jag tror inte man ska tolka in så mycket i detta. Jag tror alla politiker snackar enormt mycket skit om journalistkåren bakom låsta dörrar, och vice versa. Precis som att jag snackar skit om båda grupperna. Jimmie är ingen dålig person på grund av att han tycker någon är en rövskalle, han är det på grund av den intelligensbefriade politik han står bakom. Jag tror nästan att jag känner mig manad att titta ikväll..

Riktiga rövskallar