17 november 2010

Littorin FTW

Vi garvar åt dig, inte med dig
Tidigare arbetsmarknadsministern Sven Otto Littorin figurerar idag återigen på nyhetsplats av två skäl. Dels så ska han "forska" vid Stanford, vilket tvingade undertecknad till några spontana skrattsalvor vid läsandet. Men det mest intressanta är att han bestämt sig för att ta bort sin mastersexamen från bluffuniversitetet Fairfax U från sitt CV. Kanske för att Stanford, som är en seriös institution, inte anser det särskilt respektabelt med bluffutbildningar? Något måste ju ligga bakom, för jag kommer ihåg att Littorin själv sade "Jag har baske mig jobbat för den här, så den kommer att ligga kvar." Nu heter det plötsligt "Jag vill inte att debatten ska handla om något som hände för tio år sedan.." Nä då SvOtto, du vill säkert inte att debatten ska handla om allt äckligt du var delaktig som arbetsmarknadsminister heller. Som att i princip resursstrypa arbetsmiljöverket, facka a-kassan etc. För att inte tala om din lilla sexköpsaffär. Den är inte så kul att prata om heller kanske.. Vem vet, han kanske ska lägga in sig på Rehab därborta i staterna? Precis som Thomas Bodström. Spekulation, javisst. Men ingen har ännu lyckats förklara för mig vad fan Bodström egentligen gör därborta. Så jag återupprepar. Rehab.